HADIS PILIHAN
Hadith 1
Daripada Amirul Mukminin Abu Hafsin 'Umar ibn al-Katthab r.a. beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:

Bahawa sesungguhnya setiap amalan itu bergantung kepada niat, dan bahawa sesungguhnya bagi setiap orang apa yang dia niatkan. Barangsiapa yang hijrahnya menuju kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya kepada Allah dan RasulNya. Barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia yang dia mahu mencari habuannya, atau kerana seorang perempuan yang dia mahu kahwininya, maka hijrahnya ke arah perkara yang ditujuinya itu.

Hadith riwayat Bukhari dan Muslim.
PAUTAN

313736 10151475752164271 971215349 n


JADUAL WAKTU

http://s14.postimg.org/tnb3iip59/vle.png

PENGETUA

http://s19.postimage.org/6d2kq3xz7/KAMARIAH_BINTI_ALIA.jpg

http://s14.postimg.org/ohe6vyl59/webbest.png

http://s11.postimage.org/ns318wnsf/smkbest.gif

http://s21.postimg.org/a3jzjuv7b/award_big.png

hosting badge 1

 

Mutiara Kata
Dalam kepala kaum wanita ada kekurangan, tetapi dalam hati mereka ada kelebihan.
Shout Box
Latest Message: 7 months, 3 weeks ago
  • [Cahaya Pend : assalamu'alaikum. saye berhajat untuk berpindah ke smkadg. masih boleh lagi kah?
  • [admin] : ya.. ada pengakap perempuan... ya ada perkhemahan jambori..
  • [ikha4997] : assalamualaikum,saya nak tanye..di smkadh,adekah perempuan dibenarkan untuk menyertai pasukan pengakap dan adakah pasukan pengakap smkadg menghantar peserta perepmpuan untuk menyertai perkhemahan pengakap raja?mohon dibalas segera..terima kasih
  • [Khairul Fah : saya ingin mencari jumlah guru dan staf sokongan dan murid
  • [Ida Syahrun : video dram bi tak de k? nk tengok gok
  • [shahfizzuki : keputusan sumative 1 xde ke??
  • [admin] : SMKADG Johan badminton L15 bergu
  • [admin] : SMKADG Naib johan Sepak takraw daerah L15
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [AHMAD FUAD : fuh.....nmpak meriah jer...sambutan Maulidur Rasul yg lepas....
  • [mihana] : result tingkatan lain xde ke?
  • [Ana Suhana] : Bilekh kdudukn kls bg ting 1 akn dumumkn ?
  • [SaifulGhazi : Salam, knp result yg didownload dari web smkadg berlainan dgn SAPS ?
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [admin] : kedudukan kelas akan diumumkan selepas 25hb nov
  • [admin] : «link»
  • [ummi raimi : macam mana nk download kerja sekolah cuti terancang tu?saya dah cuba tapi tak dapat.

Guests are shown between [].

Only registered users are allowed to post

Search