HADIS PILIHAN
Hadith 25
Daripada Abu Zarr r.a.:

Bahawa sebahagian sahabat Rasulullah SAW berkata kepada Nabi SAW: Wahai Rasulullah! Orang-orang kaya telah mendapat banyak pahala. Mereka sembahyang sebagaimana kami sembahyang, mereka berpuasa sebagaimana kami berpuasa dan mereka bersedekah dengan lebihan harta mereka. Baginda bersabda: Bukankah Allah telah menjadikan bagi kamu sesuatu yang kamu boleh bersedekah dengannya? Sesungguhnya dengan setiap kali tasbih itu adalah sedekah, setiap kali takbir itu adalah sedekah, setiap kali tahmid itu adalah sedekah, setiap kali tahlil itu adalah sedekah, menyuruh amar ma'aruf itu sedekah, menegah mungkar itu sedekah dan pada kemaluan seseorang kamupun adalah sedekah. Mereka bertanya: Ya Rasulullah! Adakah apabila salah seorang kami melepaskan syahwatnyapun dia beroleh pahala? Baginda bersabda: Bagaimana pandangan kamu kalau dia melepaskan syahwatnya pada tempat haram, adakah dia berdosa? Maka demikian jugalah apabila dia melepaskannya pada tempat yang halal, dia beroleh pahala.

Hadith riwayat Muslim.
PAUTAN

313736 10151475752164271 971215349 n


JADUAL WAKTU

http://s14.postimg.org/tnb3iip59/vle.png

PENGETUA

http://s19.postimage.org/6d2kq3xz7/KAMARIAH_BINTI_ALIA.jpg

http://s14.postimg.org/ohe6vyl59/webbest.png

http://s11.postimage.org/ns318wnsf/smkbest.gif

http://s21.postimg.org/a3jzjuv7b/award_big.png

hosting badge 1

 

Mutiara Kata
Kata kata yang sering diucap biarlah selari dengan apa yang dirasakan kerna selalunya apa yang terungkap tidak sama seperti apa yang diungkap
Shout Box
Latest Message: 3 months, 3 weeks ago
  • [Cahaya Pend : assalamu'alaikum. saye berhajat untuk berpindah ke smkadg. masih boleh lagi kah?
  • [admin] : ya.. ada pengakap perempuan... ya ada perkhemahan jambori..
  • [ikha4997] : assalamualaikum,saya nak tanye..di smkadh,adekah perempuan dibenarkan untuk menyertai pasukan pengakap dan adakah pasukan pengakap smkadg menghantar peserta perepmpuan untuk menyertai perkhemahan pengakap raja?mohon dibalas segera..terima kasih
  • [Khairul Fah : saya ingin mencari jumlah guru dan staf sokongan dan murid
  • [Ida Syahrun : video dram bi tak de k? nk tengok gok
  • [shahfizzuki : keputusan sumative 1 xde ke??
  • [admin] : SMKADG Johan badminton L15 bergu
  • [admin] : SMKADG Naib johan Sepak takraw daerah L15
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [AHMAD FUAD : fuh.....nmpak meriah jer...sambutan Maulidur Rasul yg lepas....
  • [mihana] : result tingkatan lain xde ke?
  • [Ana Suhana] : Bilekh kdudukn kls bg ting 1 akn dumumkn ?
  • [SaifulGhazi : Salam, knp result yg didownload dari web smkadg berlainan dgn SAPS ?
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [admin] : kedudukan kelas akan diumumkan selepas 25hb nov
  • [admin] : «link»
  • [ummi raimi : macam mana nk download kerja sekolah cuti terancang tu?saya dah cuba tapi tak dapat.

Guests are shown between [].

Only registered users are allowed to post

Search