HADIS PILIHAN
Hadith 24
Daripada Abu Zar al-Ghifari r.a. daripada Rasulullah SAW berdasarkan apa yang diriwayatkan oleh Baginda daripada Allah SWT bahawa Dia berfirman:

Wahai hamba-hambaKu! Sesungguhnya aku mengharamkan ke atas diriKu kezaliman dan Aku jadikannya di kalangan kamu sebagai suatu perkara yang diharamkan, maka janganlah kamu saling zalim-menzalimi. Wahai hamba-hambaKu! Kamu semua sesat kecuali orang yang Aku hidayatkannya, maka hendaklah kamu meminta hidayat dariKu. Wahai hamba-hambaKu! Kamu semua lapar kecuali orang yang Aku beri makan, maka hendaklah kamu meminta makan daripadaKu nescaya Aku akan berikan kamu makan. Wahai hamba-hambaKu! Kamu semua telanjang kecuali orang yang Aku berikannya pakaian, maka hendaklah kamu meminta pakaian daripadaKu nescaya Aku akan berikan kamu pakaian. Wahai hamba-hambaKu! Sesungguhnya kamu bersalah siang dan malam dan Aku mengampunkan semua dosa, maka mintalah keampunan daripadaKu nescaya Aku akan ampunkan kamu. Wahai hamba-hambaKu! Selama-lamanya kamu tidak akan mampu memudharatkan Aku sehingga kamu boleh memudharatkan Aku. Wahai hamba-hambaKu! Dan selama-lamanya kamu tidak akan mampu memberi manfaat kepada Aku sehingga kamu boleh memberi manfaat kepada Aku. Wahai hamba-hambaKu! Sekiranya orang-orang yang terdahulu dan terkemudian dari kamu, manusia dan jin di kalangan kamu, sekiranya mereka semua mempunyai hati bertaqwa umpama hati orang yang paling bertaqwa di kalangan kamu, nescaya hal itu tidak menambahkan apa-apapun dalam kerajaanKu. Wahai hamba-hambaKu! Sekiranya orang-orang yang terdahulu dan terkemudian dari kamu, manusia dan jin di kalangan kamu, sekiranya mereka semua mempunyai hati jahat umpama hati orang yang paling jahat di kalangan kamu, nescaya hal itu tidak mengurang-cacatkan apa-apapun dalam kerajaanKu. Wahai hamba-hambaKu! Sekiranya orang-orang yang terdahulu dan terkemudian dari kamu, manusia dan jin di kalangan kamu, sekiranya mereka semua berhimpun di suatu tempat, lalu mereka meminta daripadaKu (iaitu meminta sesuatu pemberian), lantas Aku kurniakan setiap orang dari kalangan mereka permintaannya, nescaya hal itu tidak mengurangkan sedikitpun apa-apa yang ada di sisiKu kecuali umpama berkurangnya air laut apabila dicelupkan sebatang jarum. Wahai hamba-hambaKu! Bahawa sesungguhnya hanya amalan kamu yang Aku akan perhitungkannya bagi kamu, kemudian Aku sempurnakan pembalasannya. Maka barangsiapa yang mendapat kebaikan maka hendaklah dia memuji Allah dan barangsiapa yang mendapat selain kebaikan, maka janganlah dia mencela kecuali mencela dirinya sendiri.

Hadith riwayat Muslim.
PAUTAN

313736 10151475752164271 971215349 n


JADUAL WAKTU

http://s14.postimg.org/tnb3iip59/vle.png

LAMAN WEB RASMI SMK AGAMA DURIAN GULING

JAMUAN AKHIR TAHUN ASRAMA 2009

Satu jamuan akhir tahun asrama telah diadakan pada hari sabtu, 7 November 2009. Selain mengadakan jamuan, majlis ini turut memberi penghargaan kepada bekas-bekas warden dan juga pelajar-pelajar asrama yang telah mengharumkan nama sekolah di peringkat negeri dan kebangsaan. Majlis ini turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran Ketua Sektor Pengurusan Pembangunan Kemanusiaan JPNT iaitu Tuan HJ. Salleh Bin Busu.

GALLERI GAMBAR

 
PENGETUA

http://s19.postimage.org/6d2kq3xz7/KAMARIAH_BINTI_ALIA.jpg

http://s14.postimg.org/ohe6vyl59/webbest.png

http://s11.postimage.org/ns318wnsf/smkbest.gif

http://s21.postimg.org/a3jzjuv7b/award_big.png

hosting badge 1

 

Mutiara Kata
Orang yang sentiasa berusaha ialah seorang yang takutkan kegagalan
Shout Box
Latest Message: 5 months ago
  • [Cahaya Pend : assalamu'alaikum. saye berhajat untuk berpindah ke smkadg. masih boleh lagi kah?
  • [admin] : ya.. ada pengakap perempuan... ya ada perkhemahan jambori..
  • [ikha4997] : assalamualaikum,saya nak tanye..di smkadh,adekah perempuan dibenarkan untuk menyertai pasukan pengakap dan adakah pasukan pengakap smkadg menghantar peserta perepmpuan untuk menyertai perkhemahan pengakap raja?mohon dibalas segera..terima kasih
  • [Khairul Fah : saya ingin mencari jumlah guru dan staf sokongan dan murid
  • [Ida Syahrun : video dram bi tak de k? nk tengok gok
  • [shahfizzuki : keputusan sumative 1 xde ke??
  • [admin] : SMKADG Johan badminton L15 bergu
  • [admin] : SMKADG Naib johan Sepak takraw daerah L15
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [AHMAD FUAD : fuh.....nmpak meriah jer...sambutan Maulidur Rasul yg lepas....
  • [mihana] : result tingkatan lain xde ke?
  • [Ana Suhana] : Bilekh kdudukn kls bg ting 1 akn dumumkn ?
  • [SaifulGhazi : Salam, knp result yg didownload dari web smkadg berlainan dgn SAPS ?
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [admin] : kedudukan kelas akan diumumkan selepas 25hb nov
  • [admin] : «link»
  • [ummi raimi : macam mana nk download kerja sekolah cuti terancang tu?saya dah cuba tapi tak dapat.

Guests are shown between [].

Only registered users are allowed to post

Search