HADIS PILIHAN
Hadith 38
Daripada Abu Hurairah r.a. beliau berkata: Rasulullah SAW telah bersabda:

Sesungguhnya Allah Ta'ala telah berfirman: Barangsiapa yang memusuhi seorang waliKu, maka Aku akan isytiharkan perang terhadapnya. Seorang hambaKu tidak bertaqqarub (iaitu menghampirkan dirinya) kepadaKu dengan suatu amalan yang lebih Aku sukai lebih daripada amalan yang Aku fardhukan ke atasnya. Seseorang hamba sentiasa bertaqqarub dirinya kepadaKu, dengan amalan-amalan sunat sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya, maka jadilah Aku pendengarannya yang dia mendengar sesuatu dengannya, jadilah Aku penglihatannya yang dia melihat sesuatu dengannya, jadilah Aku tangannya yang dengannya dia melakukan kerja, jadilah Aku kakinya yang dengannya dia berjalan. Sekiranya dia meminta daripadaKu Aku akan kurniakannya dan sekiranya dia meminta perlindungan dariKu nescaya Aku akan melindunginya.

Hadith riwayat Bukhari.
PAUTAN

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterHari Ini66
mod_vvisit_counterSemalam555
mod_vvisit_counterMinggu Ini3423
mod_vvisit_counterMinggu Lepas7076
mod_vvisit_counterBulan Ini21124
mod_vvisit_counterBulan Lepas22330
mod_vvisit_counterJumlah2937893

We have: 6 guests, 12 bots online
Your IP: 54.81.170.186
 , 
Today: Apr 24, 2014

313736 10151475752164271 971215349 n


JADUAL WAKTU

http://s14.postimg.org/tnb3iip59/vle.png

SOALAN PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR JPN TERENGGANU 2012

http://s15.postimage.org/x9xl1jy8r/exam_paper.jpg

SOALAN PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR JPN TERENGGANU 2012

BAHASA MELAYU
KERTAS 1
KERTAS 2 + skema

BAHASA INGGERIS
KERTAS 1
KERTAS 2

MATEMATIK
KERTAS 1
KERTAS 2

PENDIDIKAN ISLAM + SKEMA

SCIENCE

KERTAS 1
KERTAS 2 + SKEMA

SEJARAH

GEORGRAFI

KHB - KEMAHIRAN TEKNIKAL

KHB - PERDAGANGAN DAN KEUSAHAWANAN

BAHASA ARAB KOMUNIKASI

 

*jika ada masalah untuk download, sila emailkan kepada saya Alamat email ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

 
PENGETUA

http://s19.postimage.org/6d2kq3xz7/KAMARIAH_BINTI_ALIA.jpg

http://s14.postimg.org/ohe6vyl59/webbest.png

http://s11.postimage.org/ns318wnsf/smkbest.gif

http://s21.postimg.org/a3jzjuv7b/award_big.png

hosting badge 1

 

Mutiara Kata
Semiskin-miskin orang ialah orang yang kekurangan adab dan budi pekerti ~ Hukama
Latest Events
No events
Shout Box
Latest Message: 2 weeks, 5 days ago
  • [Cahaya Pend : assalamu'alaikum. saye berhajat untuk berpindah ke smkadg. masih boleh lagi kah?
  • [admin] : ya.. ada pengakap perempuan... ya ada perkhemahan jambori..
  • [ikha4997] : assalamualaikum,saya nak tanye..di smkadh,adekah perempuan dibenarkan untuk menyertai pasukan pengakap dan adakah pasukan pengakap smkadg menghantar peserta perepmpuan untuk menyertai perkhemahan pengakap raja?mohon dibalas segera..terima kasih
  • [Khairul Fah : saya ingin mencari jumlah guru dan staf sokongan dan murid
  • [Ida Syahrun : video dram bi tak de k? nk tengok gok
  • [shahfizzuki : keputusan sumative 1 xde ke??
  • [admin] : SMKADG Johan badminton L15 bergu
  • [admin] : SMKADG Naib johan Sepak takraw daerah L15
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [syazwan427] : xde ke majlis penghargaan pelajar pmr 2012?
  • [AHMAD FUAD : fuh.....nmpak meriah jer...sambutan Maulidur Rasul yg lepas....
  • [mihana] : result tingkatan lain xde ke?
  • [Ana Suhana] : Bilekh kdudukn kls bg ting 1 akn dumumkn ?
  • [SaifulGhazi : Salam, knp result yg didownload dari web smkadg berlainan dgn SAPS ?
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [zulfaridzua : bila kedudukan kelaas akn diumumkan
  • [admin] : kedudukan kelas akan diumumkan selepas 25hb nov
  • [admin] : «link»
  • [ummi raimi : macam mana nk download kerja sekolah cuti terancang tu?saya dah cuba tapi tak dapat.

Guests are shown between [].

Only registered users are allowed to post

Search
Events Calendar
April 2014
S M T W T F S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
PEPERIKSAAN SPM
Peperiksaan spm
HARI LAGI!!!
KEPUTUSAN EXAM